Istnieją dwie metody usuwania wgnieceń wykorzystywane w warsztatach samochodowych w zależności od charakteru uszkodzenia karoserii. Jeżeli wgniecenie jest na tyle duże, że zostaje zniszczona struktura lakieru, jedyną słuszną metodą naprawy jest tradycyjne szpachlowanie. Miejsce wgniecenia wypełnia się szpachlą blacharską, wyrównuje, a następnie dobiera lakier i pokrywa nim remontowaną część karoserii. Metoda ta czasami może być niedoskonała, ze względu na to, że nie zawsze da się perfekcyjnie dobrać odcień lakieru do danego modelu samochodu, dlatego w przypadku znacznych uszkodzeń rozsądniejsza wydaje się wymania całego elementu karoserii na nowy.

Każdy chciałby, żeby jego samochód służył bezawaryjnie przez wiele lat. Niestety materiały konstrukcyjne naszych aut czasem zawodzą. Związane jest to z ich naturalną eksploatacją. Aby zapobiec  kosztownym naprawom całych podzespołów, warto wcześniej zadbać o okresowe przeglądy, podczas których profesjonalni mechanicy mogą wyłapać drobne usterki i naprawić je niewielkim nakładem finansowym zanim dojdzie do większych awarii skutkujących okresowym wyłączeniem pojazdu z użytku na czas naprawy. Jak często należy jednak wspomniane przeglądy wykonywać?

Manualna skrzynia biegów prawidłowo użytkowana może służyć nam bezawaryjnie przez wiele lat. Zdarzają się jednak sytuacje, kiedy intensywna eksploatacja samochodu lub wady materiałowe, przyczyniają się do nadmiernego obciążenia mechanizmu przekładni, przez co niektóre elementy skrzyni mogą ulegać zużyciu. Wśród najczęściej występujących awarii możemy wyróżnić: zużycie pierścieni synchronizatorów, odkształcenie obudowy łożyska czy wyrobienie bieżni łożysk.

Żywotność sprzęgła w samochodzie przewidziana jest na oko 60 000 – 100 000 km. Mechanicy zalecają zawsze wymianę całego kompletu sprzęgła, a nie jego pojedynczych części, gdyż każdy jego element może ulec awarii (tarcza, docisk, łożysko wyciskowe czy wysprzęglik hydrauliczny).

Automatyczne skrzynie biegów stają się w naszym kraju coraz bardziej popularne. Ich przeciwnicy powtarzają, że naprawa automatu jest nieopłacalna. Może być to prawdą, ale tylko w przypadku starych samochodów. Naprawa skrzyni w stosunkowo młodym aucie sprawia, że będzie ono o wiele więcej warte, gdy zechcemy je sprzedać.


 

 

Instalacja gazowa, jak każdy inny podzespół w samochodzie, powinna być regularnie serwisowana. Najlepiej jest robić to po zakończeniu sezonu zimowego, gdyż to właśnie wtedy warunki eksploatowania pojazdów są najcięższe. Mrozy, opady i skoki temperatur sprawiają, że niektóre elementy instalacji mogą się rozregulować lub zniszczyć. Jak wygląda serwis instalacji LPG?


 

 

Kierowcy często wspominają, że ich samochód „ściąga na bok” lub podczas jazdy muszą mocno trzymać kierownicę, by auto jechało prosto. Jeśli we wszystkich oponach jest odpowiednie ciśnienie, warto udać się do warsztatu. Takie zachowanie pojazdu wskazuje na to, że powinno się w nim ustawić zbieżność kół. Zignorowanie tego typu sygnałów ostrzegawczych może być powodem większych problemów.

 

Zadaniem rozrusznika w silniku spalinowym jest nadanie odpowiedniej prędkości obrotowej wałowi korbowemu, by silnik mógł zacząć samodzielną pracę. Usterki rozrusznika najłatwiej podzielić na mechaniczne i elektryczne. Część  z nich da się zdiagnozować wcześniej, a część zawsze jest zaskoczeniem dla kierowców. Awarie, które dają o sobie znać, należy usuwać jak najszybciej, zanim auto całkowicie odmówi posłuszeństwa. Problemy z rozrusznikiem mogą nasilać się w okresie zimowym. Przyjrzyjmy się im bliżej.

 

Olej samochodowy ma bardzo duży wpływ na bezawaryjną pracę silnika. Powinien on być regularnie wymieniany, by wydłużyć żywotność mechanizmu. Zawsze warto stawiać na oleje znanych marek, które cieszą się dobrą opinią. Olej ma za zadanie nie tylko smarowanie poszczególnych ruchomych elementów silnika, ale też jego chłodzenie.