Blog

Blog firmy EUROMASTER

 

Za chłodzenie powietrza w układzie klimatyzacji odpowiada czynnik chłodzący. To on właśnie jest wymieniany w trakcie serwisowania urządzenia.

Olej silnikowy jest jednym z płynów eksploatacyjnych auta. Odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie układu smarowania. Ma wpływ na trwałość turbosprężarki i zużycie paliwa.

   

„Nie ma takiej rysy, której nie dałoby się usunąć”; można sparafrazować popularne powiedzenie i będzie to prawda. Głębokie rysy, przenikające w znacznym stopniu powłokę auta, powstałe w skutek wypadku lub kolizji, najlepiej usuwać u lakiernika lub w warsztacie samochodowym. Fachowcy bowiem idealnie dobiorą zaprawkę do koloru naszego auta, a samą rysę usuną w sposób trwały.

Sprawnie działający układ klimatyzacyjny w aucie to gwarancja bezpiecznej jazdy. Latem bowiem, wraz ze wzrostem temperatury, obniża się zdolność koncentracji kierowcy oraz wydłuża się jego czas reakcji, a wtedy o wypadek nietrudno. Przeglądu klimatyzacji powinniśmy zatem dokonywać z jednej strony regularnie, z drugiej za każdym razem, gdy wykryjemy niepokojące usterki.

Opony, a dokładniej ich stan techniczny, jest tym elementem auta, który w znacznym stopniu przesądza o bezpieczeństwie kierowcy oraz pasażerów. Należy je wymieniać przed zimą i przed latem, lecz nie tylko. Kiedy jeszcze trzeba wymienić ogumienie i co powinno nas zaniepokoić dowiesz się z naszego wpisu.

Nieregularne sprawdzanie zbieżności kół, a także wszelkiego rodzaju zaniedbania z tym związane, powodują szereg skutków, wpływających nie tylko na stan pojazdu, ale przede wszystkim na bezpieczeństwo jazdy. Dlaczego zatem należy ją regularnie sprawdzać i co w ogóle to pojęcie oznacza?

Zwolenników kupowania nowych opon jest niemal tyle samo, co osób, opowiadających się za ich regeneracją. Zarówno jedno i drugie ma swoje zalety, przy czym pamiętajmy, że stan ogumienia auta ma kluczowe znaczenie dla naszego bezpieczeństwa w trakcie jazdy. Dlatego jeśli opony są już naprawdę zużyte, nie wahajmy się ich wymienić. Czy da się zatem jednoznacznie stwierdzić, czy opony należy kupować czy regenerować?

Pojazd mechaniczny to złożona maszyna, składająca się z wielu skomplikowanych podzespołów. Za jego prawidłowe funkcjonowanie odpowiada nie tylko silnik, ale także układ napędowy, hamulcowy i kierowniczy. Awaria któregokolwiek z nich negatywnie wpływa na bezpieczeństwo jazdy. Szczególnie istotny pod tym względem jest układ hamulcowy, umożliwiający zatrzymanie pojazdu. Układy hamulcowe we współcześnie produkowanych samochodach wyposażone są w dodatkowe systemy wspomagające, takie jak ABS. Sprawdźmy, jak działa układ hamulcowy i jak o niego dbać?

mechanik

Istnieją dwie metody usuwania wgnieceń wykorzystywane w warsztatach samochodowych w zależności od charakteru uszkodzenia karoserii. Jeżeli wgniecenie jest na tyle duże, że zostaje zniszczona struktura lakieru, jedyną słuszną metodą naprawy jest tradycyjne szpachlowanie. Miejsce wgniecenia wypełnia się szpachlą blacharską, wyrównuje, a następnie dobiera lakier i pokrywa nim remontowaną część karoserii. Metoda ta czasami może być niedoskonała, ze względu na to, że nie zawsze da się perfekcyjnie dobrać odcień lakieru do danego modelu samochodu, dlatego w przypadku znacznych uszkodzeń rozsądniejsza wydaje się wymania całego elementu karoserii na nowy.