Blog

EUROMASTER BLOG

Opony, a dokładniej ich stan techniczny, jest tym elementem auta, który w znacznym stopniu przesądza o bezpieczeństwie kierowcy oraz pasażerów. Należy je wymieniać przed zimą i przed latem, lecz nie tylko. Kiedy jeszcze trzeba wymienić ogumienie i co powinno nas zaniepokoić dowiesz się z naszego wpisu.

Zwolenników kupowania nowych opon jest niemal tyle samo, co osób, opowiadających się za ich regeneracją. Zarówno jedno i drugie ma swoje zalety, przy czym pamiętajmy, że stan ogumienia auta ma kluczowe znaczenie dla naszego bezpieczeństwa w trakcie jazdy. Dlatego jeśli opony są już naprawdę zużyte, nie wahajmy się ich wymienić. Czy da się zatem jednoznacznie stwierdzić, czy opony należy kupować czy regenerować?

Pojazd mechaniczny to złożona maszyna, składająca się z wielu skomplikowanych podzespołów. Za jego prawidłowe funkcjonowanie odpowiada nie tylko silnik, ale także układ napędowy, hamulcowy i kierowniczy. Awaria któregokolwiek z nich negatywnie wpływa na bezpieczeństwo jazdy. Szczególnie istotny pod tym względem jest układ hamulcowy, umożliwiający zatrzymanie pojazdu. Układy hamulcowe we współcześnie produkowanych samochodach wyposażone są w dodatkowe systemy wspomagające, takie jak ABS. Sprawdźmy, jak działa układ hamulcowy i jak o niego dbać?

mechanik

Istnieją dwie metody usuwania wgnieceń wykorzystywane w warsztatach samochodowych w zależności od charakteru uszkodzenia karoserii. Jeżeli wgniecenie jest na tyle duże, że zostaje zniszczona struktura lakieru, jedyną słuszną metodą naprawy jest tradycyjne szpachlowanie. Miejsce wgniecenia wypełnia się szpachlą blacharską, wyrównuje, a następnie dobiera lakier i pokrywa nim remontowaną część karoserii. Metoda ta czasami może być niedoskonała, ze względu na to, że nie zawsze da się perfekcyjnie dobrać odcień lakieru do danego modelu samochodu, dlatego w przypadku znacznych uszkodzeń rozsądniejsza wydaje się wymania całego elementu karoserii na nowy.

lupa i auta

Każdy chciałby, żeby jego samochód służył bezawaryjnie przez wiele lat. Niestety materiały konstrukcyjne naszych aut czasem zawodzą. Związane jest to z ich naturalną eksploatacją. Aby zapobiec  kosztownym naprawom całych podzespołów, warto wcześniej zadbać o okresowe przeglądy, podczas których profesjonalni mechanicy mogą wyłapać drobne usterki i naprawić je niewielkim nakładem finansowym zanim dojdzie do większych awarii skutkujących okresowym wyłączeniem pojazdu z użytku na czas naprawy. Jak często należy jednak wspomniane przeglądy wykonywać?

zmiana biegów gałka

Manualna skrzynia biegów prawidłowo użytkowana może służyć nam bezawaryjnie przez wiele lat. Zdarzają się jednak sytuacje, kiedy intensywna eksploatacja samochodu lub wady materiałowe, przyczyniają się do nadmiernego obciążenia mechanizmu przekładni, przez co niektóre elementy skrzyni mogą ulegać zużyciu. Wśród najczęściej występujących awarii możemy wyróżnić: zużycie pierścieni synchronizatorów, odkształcenie obudowy łożyska czy wyrobienie bieżni łożysk.

skrzynia biegów

Żywotność sprzęgła w samochodzie przewidziana jest na oko 60 000 – 100 000 km. Mechanicy zalecają zawsze wymianę całego kompletu sprzęgła, a nie jego pojedynczych części, gdyż każdy jego element może ulec awarii (tarcza, docisk, łożysko wyciskowe czy wysprzęglik hydrauliczny).

auto w środku

Automatyczne skrzynie biegów stają się w naszym kraju coraz bardziej popularne. Ich przeciwnicy powtarzają, że naprawa automatu jest nieopłacalna. Może być to prawdą, ale tylko w przypadku starych samochodów. Naprawa skrzyni w stosunkowo młodym aucie sprawia, że będzie ono o wiele więcej warte, gdy zechcemy je sprzedać.


LPG 

 

Instalacja gazowa, jak każdy inny podzespół w samochodzie, powinna być regularnie serwisowana. Najlepiej jest robić to po zakończeniu sezonu zimowego, gdyż to właśnie wtedy warunki eksploatowania pojazdów są najcięższe. Mrozy, opady i skoki temperatur sprawiają, że niektóre elementy instalacji mogą się rozregulować lub zniszczyć. Jak wygląda serwis instalacji LPG?