Witamy na naszej stronie i zapraszamy do skorzystania z naszych usług.

Category

Silnik jest sercem każdego samochodu. To waśnie dzięki jego pracy samochód porusza się po drodze, a odpowiednia dbałość o silnik oraz jego podzespoły gwarantuje poprawną pracę jak i jego dłuższą żywotności. W naszym serwisie zajmujemy się zarówno dbaniem o system filtracji samochodu, ale również kiedy będziesz tego potrzebował zajmiemy się takimi usterkami jak:

- naprawa i wymiana rozrządu
- naprawa głowicy silnika
- remont silnika
- wymiana sprzęgła

Nasi mechanicy wspomagają się o nowe technologie, dlatego jeśli tego potrzebujesz zidentyfikujemy usterkę opierając się o diagnostykę komputerową.  

W naszym serwisie oferujemy kompleksowe usługi w zakresie wymiany i naprawy felg. Uszkodzona felga powoduje wibracje przenoszące się na cały pojazd i prowadzi do szybszego zużycia zawieszenia, łożysk i nierównomiernego zużycia opony, a w częstych przypadkach rozszczelnienia koła. Naprawa felg wymaga specjalistycznego sprzętu i doświadczenia osoby prostującej, nie zawsze jest możliwa ze względu na rozmiar uszkodzeń. W przypadku wymiany felg oferujemy felgi aluminiowe i stalowe, a profesjonalne doradztwo i możliwość przymierzenia felg zapewniają optymalny wybór.

Przygotowanie  felgi do prostowania polega na ocenie jej uszkodzenia dzięki czemu serwis ustala procedurę naprawy. Prostowanie felg wykonanych ze stopów lekkich polega na nagrzewaniu fragmentu skrzywionego do temperatury, która sprawia że stop staje się plastyczny co ułatwia przywrócenie pierwotnego kształtu za pomocą maszyny do prostowania felg. W zależności od użytego stopu oraz metody przy produkcji felgi, procedura prostowania oraz temperatura nagrzewania jest całkowicie różna.

Efektem ubocznym w takcie nagrzewania felgi jest uszkodzenie powłoki lakierniczej co niestety jest nieuniknione, oraz w niektórych przypadkach pęknięcie felgi w przypadku poważniejszego uszkodzenia. Po wykonanej naprawie budowy felgi, na życzenie klienta zajmujemy się renowacją  lub częściowemu przywróceniu stanu powłoki lakierniczej w miejscu naprawy.

W przypadku gdy występuję możliwość pęknięcia felgi, felga nie powinna być dalej naprawiana: spawania, klejona itp. W zależności od poziomu deformacji felgi, po jej wyprostowaniu określa się zalecaną pozycję na pojeździe.

Klimatyzacja zapewnia pasażerom komfort termiczny i czyste, świeże powietrze. Na serwis klimatyzacji składa się: diagnostyka układu, uzupełnienie czynnika chłodzącego, czyszczenie układu klimatyzacji i wymiana filtrów kabinowych. Dobrze serwisowana klimatyzacja filtruje zanieczyszczeniazmniejsza wilgotność powietrza, a tym samym poprawia komfort jazdy i zwiększa czujność na drodze. Serwisowanie układu klimatyzacji wymaga odpowiedniego sprzętu i wyszkolonego personelu, przez co powinno odbywać się wyłącznie w wyspecjalizowanych punktach serwisowych.

Najpopularniejszą metodą czyszczenia klimatyzacji jest ozonowanie. Usuwa przykry zapach i niszczy drobnoustroje w przewodach wentylacyjnych i w całej kabinie auta. Źle przeprowadzony serwis klimatyzacji  to np. wymiana filtra kabinowego bez uprzedniego oczyszczenia kanałów doprowadzających i odprowadzających powietrze, nieprawidłowe odgrzybianie klimatyzacjiczyszczenie parownika klimatyzacji i brak kontroli drożności kanału odprowadzającego skropliny. Niektóre serwisy skracają czasu wytwarzania próżni koniecznej do usunięcia pozostałej ilości czynnika chłodzącego oraz wilgoci, co wpływa negatywnie na wydajność układu klimatyzacji.

Podczas czyszczenia lub nabijania klimatyzacji, należy zwrócić uwagę na kabinowy filtr powietrza (przeciwpyłkowy). Filtr wyłapuje szkodliwy dla zdrowia pył z opon i kloców hamulcowych, pleśń, piasek, owady, liście i wiele innych zanieczyszczeń. Jeśli jest zapchany, negatywnie wpływa na efektywność klimatyzacji i wentylacji. Wymieniaj go co roku, lub po przejechaniu ok. 20 tys. km. Możesz wybierać pomiędzy zwykłym filtrem lub węglowym, który zawiera węgiel aktywowany i lepiej pochłania nieprzyjemne zapachy oraz zanieczyszczenia. Jest droższy, lecz wystarcza na dłużej niż papierowy i ma większą powierzchnię filtrującą.

Sprawne zawieszenie odpowiada za stabilność pojazdu i zapewnia nie tylko komfort jazdy, ale także bezpieczeństwo jego użytkowników. Poluzowane i zużyte sworznie, drążki, wahacze, przeguby oraz niesprawne amortyzatory wpływają także negatywnie na żywotność opon i innych elementów układu zawieszenia.

Głównym zadaniem amortyzatorów jest tłumienie drgań przenoszonych na nadwozie. Należy jednak pamiętać, że odpowiadają one za szereg bardziej złożonych czynników wpływających na nasze bezpieczeństwo i komfort jazdy. Jeśli koła na skutek drgań, nierówności lub wychyleń są odrywane od powierzchni drogi, przenoszą mniej skuteczniej siły napędu, hamowania i kierowania pojazdem. Dlatego w zawieszeniach samochodowych stosowane są amortyzatory, które zapewniają prawidłowy kontakt kół z nawierzchnią. Za słabe tłumienie wpływa niekorzystnie z punktu widzenia komfortu i zdrowia. Zbyt silne tłumienie jest niekorzystne z punktu widzenia przyczepności. Nowoczesne amortyzatory są zbudowane w taki sposób, aby pogodzić wymagania komfortu oraz bezpieczeństwa jazdy.

Przy prędkości 50 km/godz. już jeden zużyty w 50% amortyzator drastycznie wydłuża drogę hamowania o całe 2 metry. Amortyzatory pośrednio mają wpływ na pracę systemu ABS. W sytuacji, gdy  amortyzator traci sprężystość i nie tłumi odpowiednio drgań koła, sterownik ABS odczytuje to jako brak przyczepności i ogranicza intensywność pracy hamulca. Nie pomogą nawet wtedy nawet najlepsze opony!

Do oznak zużycia amortyzatorów można zaliczyć m.in. wydłużoną drogę hamowania, podskakujące koła, wibrujący układ kierowniczy, kołyszącą się karoserię, dobijanie zawieszenia, brak odporności na boczne podmuchy wiatru, nierówne zużycie opon, olej na amortyzatorze i szybkie zużycie elementów układu kierowniczego.

Specjaliści radzą zmienić amortyzatory co 80 000-100 000 kilometrów, ale regularna kontrola może pomóc w przedłużaniu życia amortyzatorów. Stan amortyzatorów należy sprawdzać raz w roku lub co 20 000 kilometrów. W serwisie Bus-Service Euromaster wykonujemy przegląd i wymianę zużytych części, dzięki czemu pojazd może sprawnie poruszać po różnych nawierzchniach.

Regularne wymiany i odpowiedni dobór oleju przedłużają żywotność silnika i poprawiają charakterystykę jego pracy. Wymiana oleju powinna być dostosowana do przebiegu pojazdu i być wykonywana nie rzadziej niż raz na rok. Wymianę oleju należy łączyć z wymianą filtra, co zapobiega poważnym uszkodzeniom silnika. Oferujemy pełną gamę olejów mineralnych, syntetycznych i półsyntetycznych wiodących producentów m.in. Shell, Total, Elf, Orlen oraz filtry Filtron i Bosch. Zużyty olej jest utylizowany zgodnie z zasadami ochrony środowiska naturalnego. 

Choć wymiana oleju może wydawać się rzeczą prostą, to zrobienie tego w nieumiejętny sposób może skutkować wieloma negatywnymi konsekwencjami. Zbyt wysoki poziom oleju może spowodować awarię silnika, zbyt niski poziom naraża jednostki silnika na gorsze smarowanie. Nie mając wprawy łatwo uszkodzimy filtr czy zerwiemy gwint dokręcając korek zbyt mocno. Jeśli po samodzielnej wymianie oleju dochodzi do wycieku płynu może to świadczyć o źle dokręconym korku lub filtrze. Doświadczeni serwisanci Bus-Service Euromaster zapewniają fachową i sprawną wymianę oleju i filtru oraz pomoc przy doborze odpowiednich produktów.